Závislosť

 

Slim Cigarette (14.mája 2020 DD) 


V to teplé ráno ma prebral nepríjemný pocit. Tlak rastúci na hrudi spôsoboval, že sa dýchalo ťažšie. Zase je to tu. Zamrmlala som si sama pre seba, pričom som sa hlasno nadýchla a vydýchla. Cez spuchnuté oči bolo vidno len obrysy a slnečné lúče, ktoré ma oslepovali ešte viac. Potrebujem si zapáliť lebo sa zadusím. Povedala pravá strana, ktorá je vždy silnejšia. Ľavá strana je toho názoru, že cigarety škodia a žltnú po nich zuby, čiže uvažuje zdravo a rozumne. Kým vo mne prebieha vnútorný boj, otváram balkón a celá izba je zrazu zaliata zlatou farbou ranného slnka. Čerstvý vzduch sa vystriedal so starým, ktorý som za celú noc vydýchala. Nebudem fajčiť. Dnes je ten deň kedy prestanem. Dnes je to po 24krát, kedy sa snažím prestať. Nazrela som na stôl na ktorom bol popolník plný špakov a poloplná krabička ľahkých Cameliek. Ale prečo by som prestávala fajčiť, zbytočne mi bude zle. Aj tak vydržím maximálne 3 dni nefajčiť. Pravá strana je v prevahe. Zrazu som si uvedomila, že nervózne a bezcieľne pobehujem po celom byte, od balkónu do kuchyne, cez moju izbu až do kúpeľne. Posledný krát si zapálim a už prestanem. Sľubovala som sama sebe, aj keď som vedela, že sú to klamstvá. Prišlo mi zle z vlastnej závislosti a slabosti. Rýchlo som zavrela balkón a už som snorila v tajných skrinkách so sladkosťami. Po vyčerpávajúcej hodine, keď sa to vo mne všetko otriaslo, prišla na rad ďalšia prekážka. Prišla moja sestra. Bože, od rána musím riešiť samé blbosti, prosím ťa poď si zapáliť. Kráčali sme spolu na balkón a vtedy, úplne akoby som zabudla na predošlú hodinu utrpenia. Chceš? Vystrčila na mňa krabičku cigariet, pričom držala v ústach tenkú slimku. Chcem? Nechcem? Moju závislosť nezaujíma či chcem alebo nie. Kým som stihla nad týmto všetkým uvažovať, v ústach som cítila tu trpkú chuť dechtu. Nieje nad poriadnu dechtovú cigaretku. S ľahkosťou sme vydýchli všetky štyri. 





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Psychiatrické oddelenie Trnava

Psychiatrická nemocnica Phillipa Pinela - oddelenie AG